10 Şubat 2013 Pazar

1 Yıl 87 Ülke 101 Kampanya


2012 yılı, başkanlık seçimleri, parlamento seçimleri ve referandumlarla birlikte toplam 87 ülkede yapılan 101 seçim kampanyasına şahit oldu... 2013 yılında da 76 ülkede yapılacak 81 seçim kampanyası bizleri bekliyor...

Seçim Bütçeleri Uluslar Arası Şirketlerin Pazarlama Bütçelerini Geride Bıraktı!

19 Kasım 2012 tarihli Time dergisinde yayınlanan rakamlara göre 6 milyar dolarlık kampanya harcamaları ile Amerikan seçim kampanyaları bir rekora imza attı. Bahsi geçen rakam birçok uluslar arası şirketin senelik pazarlama bütçesinin önünde. Procter&Gamble’nin senelik pazarlama bütçesinin 3 milyar dolar, AT&T’nin 1,9 milyar dolar olduğunu düşünecek olursak kampanyalara yapılan yatırımın boyutlarını anlamak mümkün. “Siyasal İletişim”’in ortaya çıkışını, araştırmalara konu olmasını son 60 – 70 yılın bir ürünü olduğunu düşünerek bu rakamlara şaşırmamak gerekiyor. Çünkü aslında siyasal iletişimin ilk ortaya çıkışı ve kullanılması Antik Yunan’a kadar uzanan bir yolculuk. O dönem bu şekilde adlandırılmamış olsa da bugün baktığımızda kullanılan yöntem ve teknikler itibari ile “siyasal iletişim” kullanıldığını söylemek mümkün.

Seçim Zaferinin Şartı: Başarılı Siyasal İletişim

Adından da anlaşılacağı üzere siyasal iletişim “siyasal” ve “iletişim” olmak üzere iki ayaktan oluşan disiplinler arası bir çalışma alanı. Elbette politikanın bilimselleşmesi siyasal iletişimin de ayrı bir disiplin olarak kabul edilmesinde önemli bir etken olmakla beraber 19. yüzyılda kitle iletişim araçlarının gelişmesiyle de birlikte bu alanın bir disiplin olarak ilerlemesi hız kazandı. Bugün sosyoloji, sosyal psikoloji, psikoloji, halkla ilişkiler, reklamcılık, sosyal antropoloji ve tabii propoganda gibi alanlarla da yakından ilgili bir alan olarak konumlanmıştır.

Siyasal iletişiminin kendine has özelliklerinden, modellerinden ve yaklaşımlarından bahsetmek mümkün. Bu yanı ile herhangi bir iletişim sürecinden farklılıklar içerdiğini kabul etmemiz gerekiyor. Oysa Türkiye’de siyasal iletişimin stratejik yönü ve etkisi halen anlaşılamadığı için kullanım alanı oldukça kısıtlı kalmıştır. Birçok siyasi partimiz ve siyasetçimiz halen kulaktan dolma bilgi ve el yordamı ile iletişim kurabilmeye çalışmakta.

Siyasal iletişimin odak noktası elbette seçimler ve seçim kampanyaları. Bu blogtaki temel amaç da hem siyasal iletişimin çeşitli konu başlıkları hem de seçim kampanyaları ile ilgili biraz perde aralayabilmek. Çünkü dünyanın farklı köşelerinde sürekli seçimler ve seçim kampanyaları yapılıyor ve siyasal iletişim araçları değişiyor, gelişiyor.

Rekabetin yüksek olduğu ve iletişim mecralarının bu denli artığı bir ortamda başarının olmazsa olması bu konulara bilinçli yaklaşımdan geçmekte. İşte bu nedenle bu blog’ta dünyadaki kampanya örneklerine, uluslar arası araştırmalara, kampanya analizlerine ve siyasal iletişimde yaşanan yeniliklere yer vererek seçim zaferlerine farklı bir bakış açısı katmaya çalışacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder